„Pamięć Babel” - Christelle Dabos


I co dalej?

Nie spodziewałam się, że jeszcze w tym roku przyjdzie mi przeczytać trzeci tom serii „Lustrzanna”, czyli „Pamięć Babel”. Niemniej jednak udało się i z jednej strony cieszę się, że poznałam dalszą historię Ofelii i Thorna, z drugiej zaś mój smutek pogłębia się z każdą chwilą, kiedy przypomnę sobie, ile przyjdzie mi czekać na czwarty, ostatni tom całej historii. 

JEŻELI NIE CZYTAŁEŚ POPRZEDNICH DWÓCH TOMÓW OMIŃ AKAPIT NIŻEJ

Ofelia wraca do rodzinnej Animy i od prawie trzech lat ponownie spędza czas z rodziną, a raczej męczy się starym światem. W końcu jednak nadarza się okazja do wyjazdu z Animy, aby wykorzystać wiedzę, którą otrzymała wraz z Księgą Faruka. Ofelia wybiera się na Babel – nowoczesną, kosmopolityczną arkę pod nową tożsamością, aby móc bez podejrzeń szukać informacji. 
A przede wszystkim Thorna, który nadal się nie odnalazł. 

Więcej się ode mnie nie dowiecie, bo „Pamięć Babel” to już taki etap historii Czytaczki, że trzeba przeczytać ją osobiście, aby poznać ciąg dalszy. 
Na przełomie trzech tomów Ofelia zmieniła się nie do poznania. Wydoroślała, zaczęła się buntować i w końcu, albo raczej przede wszystkim ma dla kogo walczyć. 
Już w „Zagubionych z Księżycowa” podobała mi się jej kreacja, ale tutaj, w „Pamięci Babel” Christelle Dabos zmieniła Ofelię jeszcze bardziej. Naszej Czytaczce w jej przygodach wiele razy pomaga szczęście, jednak nawet ono nie jest w stanie pomóc dziewczynie na tyle, aby cały plan Ofelii poszedł bezproblemowo. 
Niemniej jednak Dabos z tomu na tom buduję Czytaczkę na bohaterkę, która podoba mi się coraz bardziej. 

Thorn... cóż, długo kazał na siebie czekać w tym tomie, ale kiedy już się pojawił to z przytupem i wejściem smoka (o ile tak można). To, co autorka poczyniła między bohaterami i ich znajomością, a przede wszystkim z uczuciem w „Pamięci Babel” jest zarówno zaskakujące, jak i nie. Osobiście wiedziałam, że w końcu dojdzie do tego, do czego doszło w tym tomie, ale jak już doszło to i tak byłam zaskoczona. 
Krótko pisząc, Christelle Dabos zaskakuje, nawet jak się o tym zaskoczeniu wie. 

„Pamięć Babel” to po raz kolejny zupełnie różne podejście do historii Thorna i Ofelii. Autorka w każdej z trzech książek pokazuje, że ma pomysł na opowieść o Czytaczce i doskonale czuje się w tym wymyślonym świecie. Jeżeli liczycie na odpowiedzi pytań, z którymi zostawił Was drugi tom, znajdziecie je tutaj jak najbardziej. Przy okazji namnożycie kolejnych pytań, na które odpowiedzi zabraknie do premiery czwartego tomu serii. „Pamięć Babel” to kolejna świetna część „Lustrzanny”, która wciąga w swój świat i zabiera nas do historii pełnej tajemnic, ryzyka i walki. Walki o... tego musicie dowiedzieć się tego sami. 

Za książkę do opinii dziękuję wydawnictwu Entliczek.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com