„Mały przewodnik po świecie Bridgertonów” - Charlotte Browne


Czas na bal!

Drugi sezon „Bridgertonów”, czyli serialu nakręconego na podstawie książek Julii Quinn jest już dostępny na Netflixie. Tym razem jest w nim przedstawiona historia Anthony'ego, czyli najstarszego brata Daphne. Sam sezon już za mną i muszę przyznać, że choć naprawdę dobrze rokował, ostatnie dwa odcinki były dla mnie mocno średnie, a w dodatku parę wątków zostało rozciągniętych do granic możliwości, i przy dłuższym krążeniu wokół nich, po prostu stały się nudne.

Wydawnictwo Zysk i s-ka poza wydawaniem całej serii „Brigertonowie”, pokusiło się też o sięgnięcie po „Mały przewodnik po świecie Brigertonów”, napisany przez Charlotte Browne.
Książka licząca sobie zaledwie 192 strony jest skarbnicą wiedzy historycznych faktów, słownictwa użytych w serialu, tradycji i zwyczajów oraz rad, jak zostać członkiem socjety i nie zrobić wtopy w relacjach damsko-męskich.

Przewodnik rozpoczyna się testem, który szybko określa jaką postacią z serialu jesteśmy. Nie było dla mnie żadnym zaskoczeniem, kiedy okazało się, że trafiłam prosto w Eloise. Zarówno w serialu, jak i w książkach jest to moja ulubiona postać, zatem tutaj też nie mogło być inaczej. Następnie przechodzimy do szybkiego skrótu wydarzeń historycznych z datami. Tutaj moja dusza, która uwielbia liczby i cyfry wszelakie została ukontentowana, a powtórka z historii także była przyjemna. Mamy też okazję poznać słownictwo używane w czasach regencji, określenia na mężczyzn i kobiety, ale tak naprawdę bardzo wiele rozdziałów zostało poświęconym zalotom, zachowaniu panien na wydaniu i panów, którzy o nie zabiegają. Co ciekawe, wszystko to sprawiło, że podczas lektury uśmiechałam się. Z jednej strony jest to dobrze pokazane w „Bridgertonach”, z drugiej po prostu te zwyczaje w dzisiejszym świecie są tak niemodne, że aż dziwnie czytać, że kiedyś naprawdę tak traktowane były kobiety, które szukały mężów i panowie, którzy chcieli się ustatkować.

W „Małym przewodniku po świecie Bridgertonów” mamy też parę stron interaktywnych, jak wykreślanka, kolorowanki w stylu tkanin użytych w serialu, czy zgaduj zgadula „kto to powiedział”. Sama, czytałam tę pozycję na czytniku, zatem wszystkie te strony po prostu oglądnęłam i przeklikałam dalej, bo na czytniku malować kredkami nie będę (w sumie w książce też nie).

„Mały przewodnik po świecie Bridgertonów” autorstwa Charlotte Browne jest pozycja zdecydowanie dla najwierniejszych fanów serialu, książek i samej autorki. Jeżeli sam serial pozostawił w Was niedosyt i chcecie jeszcze głębiej wejść w ten świat i poznać zwyczaje, jakie wtedy panowały to ta książka jest dla Was must readem. Osobiście bawiłam się przy niej naprawdę dobrze i myślę, że jest to bardzo ciekawy dodatek do historycznego cyklu Bridgertonów od Julii Quinn.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com