„Duma i Uprzedzenie” & „Emma” - Jane Austen & Gemma Barder| Klasyka dla dzieci


Chyba czas sięgnąć po książki Austen dla dorosłych. 

Tak. Przyznaję się bez bicia. Jestem osobą, która nie miała okazji sięgnąć po klasyki romansu od Jane Austen. Pan Darcy zaś to dla mnie jedynie nazwisko, które przewija się czasami w internecie. 
Wydawnictwo Tandem wyszło naprzeciw dzieciom i w swojej serii Klasyka dla dzieci ukazały się dwie pierwsze książki od Jane Austen, ale w przyjaznym dla młodszych czytelników wykonaniu. Jak się okazuje, nie tylko dla młodszych, bo sama bawiłam się przy nich świetnie. 

„DUMA I UPRZEDZENIE”

Pani Bennet ma obsesję na punkcie znalezienia dobrze postawionych mężów dla swoich pięciu córek. Kiedy do posiadłości Netherfield Park, obok której mieszka rodzina Bennetów wprowadza się Charles Bingley, małżonka pana Benneta zaczyn snuć dalekie plany małżeństwa jednej ze swoich córek, z kawalerem który zamieszkał tuż obok. 
Niestety pierwsze spotkanie rodziny Bennet z panem Bingleyem nie wypada najlepiej. Nowy sąsiad przyprowadza ze sobą znajomego – pana Darcyego, który szybko okazuje się być dumny niczym paw. Żadna z osób należących do rodziny Bennet nie polubią znajomego pana Bingleya. 
Nic nie jest jednak przesądzone, bowiem pierwsze wrażenie potrafi zmylić, a miłość potrafi wynieść nawet największą nienawiść. 

„EMMA” 

Emma od dziecka lubiła swatać. Zaczynała od lalek, a kiedy dorosła poczuła, że jest to coś, czym chciałaby zająć się w prawdziwym życiu. Na pierwszy ogień poszli jej znajomi, których dobrała wprost idealnie i stali się bardzo szczęśliwymi małżeństwami. Pewnego dnia, kiedy jej przyjaciółka Harriet otrzymuje propozycję zamążpójścia, Emma dochodzi do wniosku, że jej adorator jest niską partią i nie będzie dość dobry dla dziewczyny. Harriet odrzuca propozycję, idąc za radą Emmy i wtedy wszystko zaczyna się psuć. Emma zaczyna popełniać coraz więcej błędów w dobieraniu par, przez co szybko zaczyna rozumieć, że być może nie zna tak dobrze swoich bliskich, jak myślała. Rzeczywistość uczuciowa okazuje się być inna, niż mała Emma zakładała bawiąc się swoimi lalkami. Tym bardziej, że ona sama nie potrafi zrozumieć swoich uczuć do pewnego dżentelmena. 

Przepadłam! 
Całkowicie! 
Wydawnictwo Tandem zrobiło mi dzień tymi książkami. 
Zarówno „Duma i Uprzedzenie”, jak i „Emma” sprawiły, że nabrałam ochoty po sięgnięcie na Klasykę dla dorosłych, czyli pełnowymiarowe powieści od Jane Austen. 

Obie te książeczki, poza piękną oprawą i przyjemnym dla zmęczonych oczu, dużym drukiem, mają także rysunki, które odzwierciedlają to, co dzieje się w tekście. Wszystko to, połączone razem okazuje się być strzałem w dziesiątkę! Muszę przyznać, że podczas lektury czerpałam czystą przyjemność z tej historii i w końcu, dowiedziałam się o co chodzi z Panem Darcym. 

Najbardziej ucieszyła mnie wiadomość z ostatniej strony, która mówi, że wyjdzie cała seria Jane Austen dla młodych dam, a widząc okładki kolejnych tomów, w oczach widzę, jak one pięknie będą wyglądać razem na półce. Jestem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczona wydaniem i pomysłem Gemmy Barder na wykorzystanie klasyki do stworzenia czegoś lekkie, co przyswoją, a przede wszystkim po co będą mogły sięgnąć małe dziewczynki. 

Książki są fantastyczną lekturą zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Duży druk sprawia, że dzieci nie będą miały problemu z czytaniem i zrozumieniem tekstu, zaś dorośli, po całym dniu pracy będą mogli choć trochę dać odpocząć oczom, podczas czytania tych lektur swoim pociechom.

Za książki dziękuję wydawnictwu Tandem.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com