„Liczby nie kłamią” - Vaclav Smil


Policz do 10.

Wydawnictwo Insignis sięga po tytuły, które zawsze budzą moją ciekawość. Nie ukrywam, że „Liczby nie kłamią” są jedną z tych pozycji, które chciałam przeczytać, bo moje umiłowanie do cyferek nie zna granic. Autor książki, też najwyraźniej lubi matematykę i statystykę, bo inaczej nie powstałyby „Liczby nie kłamią”.

Jaką średnią długość życia mamy na świecie? Czy Azjaci mają większe szanse na dłuższe życie? Jeżeli tak to dlaczego? Czy samochody elektryczne naprawdę mają sens? Ile dzieci przypada na jedną rodzinę? „Liczby nie kłamią” to książka, która odpowiada na te i wiele innych pytań. Vaclav Smil podzielił swoją pozycję na działy, a każdy z nich skupia się na innym temacie. Profesor Smil zabiera czytelników w pasjonującą podróż po liczbach, wykresach i danych statystycznych, które wyjaśniają wszystko czarno na białym.

Szczerze? Muszę napisać, że nie spodziewałam się, że „Liczby nie kłamią” wciągną mnie od tego stopnia, iż przeczytam je w jeden dzień. Wprawdzie dzieliłam sobie działy i odpoczywałam po każdym, aby móc zresetować mózg, ale szybko wracałam do kolejnego, aby zagłębić się w nowy temat po raz kolejny.

„Liczby nie kłamią” to świetna książka dla fanów statystyki. Wszelkich tabelek, wykresów i piramidek. Jest tego tutaj, aż nadmiar, choć nie ukrywam, przydaje się, ponieważ bardzo dobrze obrazują one to, co autor opowiada nam w tekście. Zresztą myślę, że dla wielu polecajka od Billa Gatesa będzie wystarczającym argumentem, aby sięgnąć po tę pozycję. Jeżeli lubicie cyferki i dziwne pytania, które czasami Was zastanawiają, ale nie macie na nie żadnej konkretnej odpowiedzi, to myślę, że tutaj znajdziecie ich, aż nadto. Otwórzcie „Liczby nie kłamią” i poznajcie prawdę zapisaną w danych. Prawdę, którą cały czas omijamy, a która non stop się powiększa i robi się coraz bardziej pesymistyczna.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com