„Ciało. Instrukcja dla użytkownika.” - Bill Bryson


Jedno ciało, wiele części.

Bill Bryson na stałe zagościł w mojej biblioteczce. „Ciało. Instrukcja dla użytkownika” jest pozycją, na którą bardzo czekałam. Wielka, gruba na pięćset sześćdziesiąt stron książka to ilustrowana podróż po naszym organizmie, w którym rodzimy się i w którym umrzemy.

"Całe życie spędzamy w jednym ciele, a jednak wielu z nas nie ma pojęcia, ani jak ono dokładnie działa, ani z czego się konkretnie składa. Ideą, która przyświecała mi podczas pisania książki, była próba zrozumienia tego niezwykłego i tajemniczego mechanizmu, jakim jest każdy z nas."
Bill Bryson

Jak działa maszyna, którą nazywamy ciałem?
Czy jest to skomplikowany układ naczyń połączonych, które działają bez odpoczynku?
Jak możemy mu pomóc, aby było w jak najlepszym zdrowiu i zapewniło nam długie życie?
Bill Bryson po raz kolejny zabiera nas w długą podróż, w której oprowadzi nas po naszym organizmie od stóp do głowy, a także wewnątrz. „Ciało. Instrukcja dla użytkownika” to pozycja pełna nie tylko wartych uwadze informacji, ale też faktów, które potrafią zaskoczyć.

Nowa pozycja od Billa Brysona to kompendium wiedzy o ludzkim organizmie, które nadal w wielu aspektach jest dla nas tajemnicą. Tym razem, poza ważnym dla tej książki ścianami tekstu, otrzymujemy też całą masę rycin, rysunków, grafik czy zdjęć, a każda z nich jest odpowiednio opisana, abyśmy wiedzieli na co konkretnie patrzymy. A uwierzcie mi, niektóre zdjęcia po wielokrotnym przybliżeniu pod mikroskopem mogą zdziwić.

Czytanie tej lektury zajęło mi dobre kilkanaście godzin. Nie zamierzałam się spieszyć podczas czytania. Tym bardziej, że przy takiej ilości tekstu i informacji w nim zawartych nie da się przyswoić wszystkiego w krótkim czasie. Dowiedziałam się bardzo wielu ciekawych rzeczy, o których wcześniej nie miałam pojęcia, a moja obojętność na biologię i chemię z rozdziału na rozdział uderzała mnie po głowie i mówiła „czemu nie uczyłaś się, jak miałaś okazję?”. Ot, człowiek uczy się przez całe życie, a „Ciało. Instrukcja dla użytkownika” od Billa Brysona bardzo wiele rzeczy pokazała mi w przyjaznym świetle.

A skoro o tym przyjaznym świetle mowa, warto wspomnieć, iż książka Brysona napisana jest prostym i zrozumiałym dla każdego językiem. Nie ma tutaj medycznych terminów, które skutkowałyby odrywaniem się od lektury i sprawdzaniem w internecie ich znaczenia. Wszystko wytłumaczone zostało na miejscu, na danej stronie w lekturze, a dla chętnych na końcu znajduje się obfita bibliografia, która pozwala jeszcze bardziej poszerzyć horyzonty wiedzy.

„Ciało. Instrukcja dla użytkownika” to fenomenalna książka dla każdego! Co więcej, wydawnictwo Zysk i s-ka postarało się o encyklopedyczny wygląd tej pozycji i tym oto sposobem mamy tutaj twardą oprawę, porządny kredowy, śliski papier, a to, co widzicie na zdjęciu to obwoluta, pod którą kryje się skromniejsza, ale też pięknie wyglądająca okładka. Wszystko w tej pozycji mi się podoba. Od długości, przez wygląd i informacje zawarte w środku. Jeżeli szukacie pomysłu na prezent dla przyszłego lekarza, czy fascynata o ludzkim ciele to bardzo Wam polecam rozważyć tę książkę. Oczywiście jeżeli po prostu chcecie dowiedzieć się, jak działa nasz organizm w prosty sposób to „Ciało” tym bardziej jest odpowiednią lekturą.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com