„Ekorodzina” - Magdalena Harnatkiewicz


Tego się nie spodziewaliście.


Spokojnie, nie ma powodów do paniki. Ja też się tego nie spodziewałam, że sięgnę po książkę dla dzieci, której opinia pojawi się na blogu. „Ekorodzina” wpadła mi w oko okładką. Wiecie, że jestem maniakiem kosmosu i ekologii, więc proste było to, że kiedy zobaczyłam nasz Układ Słoneczny musiałam po tę książkę sięgnąć.
Jak myślicie? Było warto?

Dawno, dawno temu około 5 mln lat temu w kosmosie zawrzało. Oto powstał nasz Układ Słoneczny, który znamy po dziś dzień i Ziemia – nasza planeta, która jest dla nas schronieniem od tylu lat.
Pewnego dnia, Ziemia poczuła się bardzo źle, bolał ją brzuch, płuca, a jakby tego było mało, miała też okropną gorączkę. Inne planety chciały jej pomóc i zawołały rodziców, jednak nic nie było w stanie uratować Ziemi przed chorobą, która pomału ją wyniszczała.
Ale czy na pewno?
Bowiem miliardy małych istot, które żyją na niej mogą jej pomóc.
Pytanie tylko, czy będą chciały?


„Ekorodzina” to cienka książeczka zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Opowiada o naszej planecie, powstaniu Układu Słonecznego i ekologii. Autorka w niezwykle sympatyczną historię wplata ważne osobistości oraz podsuwa filmiki znajdujące się w internecie, które pomogą zrozumieć pojęcie recyklingu, czy dbania o środowisko.


Historia jest okraszona jest pięknymi ilustracjami, które zapadają w pamięć, a na końcu książki sami mamy możliwość pokolorowania niektórych rysunków, które wcześniej wiedzieliśmy podczas lektury.


Choć sama przeczytałam „Ekorodzinę” w moment, to podejrzewam, że z dzieckiem czytałoby się to wolniej, szczególnie że niektóre rzeczy trzeba byłoby wytłumaczyć. Nie napiszę Wam, jak „Ekorodzina” działa na dzieci, bo nie mam takiej możliwości, ale jeżeli chodzi o moje odczucia po tej książce to jestem naprawdę szczęśliwa, że Magdalena Harnatkiewicz podjęła się napisania takiej historii z pojęciami tak ważnymi w dzisiejszym świecie.


Ekologię trzeba szerzyć i uczuć jej od najmłodszych lat, zatem kiedy będziecie myśleć, co poczytać swoim maluchom na dobranoc, polecam „Ekorodzinę”. Lektura tej książki to świetnie spędzony czas, a przede wszystkim bardzo pożyteczny.

Za książkę do opinii dziękuję
Znalezione obrazy dla zapytania: wydawnictwo dlaczemu

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com